@
@nasim_a30

» . . .

صفحه اول

محتوای مورد نظر خیلی ها رو من نمیتونم بسازم؛ اینه که اینا همه کسشر بنظر میاد. از اون طرف هم نیست از این هنری مُنری ها خوشم نمیاد که صد هزار مرتبه شکر «قلم» جذابی هم ندارم. ولی اگه دوست دارید چهارتا حرف مفید بخونید اینجا رو ببینید، بجز اون، این هم فوق العادس: کهکشان آنلاین. مطالب اصیلی توشه و بار هنری هم نداره.


مطالب آخر:

(2) داستان مَن/اَن @ مجـید

قصه ای گویم شنیدن باشد آنرا به صد @ مجـید



آرشیو:



* این نوع آرشیوی که بلاگر ارایه میده تخمی ترین نوع آرشیوه، کاریش هم نمیشه کرد انگار، ناجور تر از اون اینه که حتما باید توی صفحه ی اول باشی تا لینکای آرشیو کار کنه!

متن ها متاسفانه در نسخه ی موبایلی جوری که اصلا ویراست شده نشون داده نمیشه، لطفا حالت [دسکتاپ] صفحه رو استفاده کنید که حق مطلب ادا شه.

       (3) تحلیل جمله @ مجـید
" اون داشت میومد سمت من و من داشتم میومدم سمت اون " 1
تحلیل:
برداشت از این جمله چند حالت داره و نکته، که میشه روی بردار نشونش داد.
اول اینکه "اون داشت میومد سمت من"، تا اینجا دو شخص یا فکر یا ... داریم که میل یا حرکت (اون) به طرف (من)ِ ، پس (من) شاخص در نظر گرفته میشه، جمله رو ادامه میدیم و می بینیم که "من داشتم میومدم سمت اون"، یعنی (اون) هم شاخص در نظر گرفته شده که در این حالت میشه بردار 1.
 اما نکته اینجاست که "(اون)" یک ضمیر مجهوله بنابراین (اون) که (من) میره به سمتش لزومن همون "(اون)" نیست که میره سمت (من). واضح تر اینه که الزامن دو مورد (من) و (اون) به سمت هم میل نمی کنن. میشه گفت یک عدد (اون) هم به صورت جنبه ی ثالث موجوده.
الان میتونیم اینجوری در نظر بگیریم: من – اون 1 – اون 2 ، حالت اول شاخص (من) هست که داشت میومد به سمت (اون 2) و در همین حال (اون 1) مایل بود به سمت (من). بردار 2
حالت بعدی اینه که (اون 1) میومد سمت (من) و (من) میومد سمت (اون 2) ، وچون هردو گزینه داشتن "میومدن" یعنی شاخص ها (من) و (اون 2) هستن پس حرکت دو گزینه ی دیگه به سمت (اون 2) بوده. بردار3
اما، یک حالت جالب تر برداشت میشه که همه باهاش آشناییم، این وضعیت جذاب تر و واقعی تره؛ (اون 1) "میومد" به سمت (اون 2) و (من) "میومدم" به طرف (اون 1) ! اینجا همه شاخص هستن غیر از (من). بردار 4
این ضمایر میتونه استعاره از هر چیزی مثل تفکر یا شخص حقیقی یا پول و یا ... باشه. برای درک بهتر میتونید از ایکس و ایگرگ و زِد، یا مریم و اقدس و حسین بجای ضمایر استفاده شده استفاده کنید.



 پ.ن.
1 چقدر انسان میتونه کسشر بگه.
۱۳۹۲/۰۴/۱۱ مجـید


:)))
واقعا جالبه
مرسی نمودار

ارسال یک نظر