@
@nasim_a30

» . . .

صفحه اول

محتوای مورد نظر خیلی ها رو من نمیتونم بسازم؛ اینه که اینا همه کسشر بنظر میاد. از اون طرف هم نیست از این هنری مُنری ها خوشم نمیاد که صد هزار مرتبه شکر «قلم» جذابی هم ندارم. ولی اگه دوست دارید چهارتا حرف مفید بخونید اینجا رو ببینید، بجز اون، این هم فوق العادس: کهکشان آنلاین. مطالب اصیلی توشه و بار هنری هم نداره.


مطالب آخر:

دو مرد، دو زن، دو کاندوم @ مجـید

تحلیل یسری مواضع @ مجـید

اقتصاد، اعتقاد و مذهب، تولید ناخالص @ مجـید

کیفیت تولیدات عصر حاضر و ارزش افزوده @ مجـید

زن @ مجـید

عمری زندگی کردم چو سگ های هار @ مجـید

نه این سفسطه نیست، نه مغالطه و نه پارادوکس @ مجـید

Mass Suicide Plan @ مجـید

پیاده روی گیج @ نسـیم

پی نوشتی در ذهنم @ نسـیم



آرشیو:



* این نوع آرشیوی که بلاگر ارایه میده تخمی ترین نوع آرشیوه، کاریش هم نمیشه کرد انگار، ناجور تر از اون اینه که حتما باید توی صفحه ی اول باشی تا لینکای آرشیو کار کنه!

متن ها متاسفانه در نسخه ی موبایلی جوری که اصلا ویراست شده نشون داده نمیشه، لطفا حالت [دسکتاپ] صفحه رو استفاده کنید که حق مطلب ادا شه.

       ما چگونه ما شدیم [۱] @ مجـید
[آقا این عنوان ومتن هیچ ربطی به «ما چگونه ما شدیم» اثر صادق زیبا کلام نداره.]

*
     ما از اول «ما» بودیم؛ ولی یقینا ما نبودیم که به واسطه ی زاد و ولد های کنترل نشده ریدیم به نژاد و شدیم «ماها۱»؛ اما ضمیری که حاکی از جمعیت بیشتری باشه نداریم پس «ماها» رو ببخشید. ولی اونقد هم آبکی نیست که بیایم مطلبی رو اینطور به گوه بکشیم که ما فلان شدیم و فلان کردیم و بریم؛ تولید محتوای زرد هم قواعدی رو تابعه.
درباره ی آنکه چگونه نژاد ها گوه مالی شدند             ۱
     تیره ی آریا۲ شاخه ای از نژاد قفقازی۳ که بر سرزمین های وسیعی از جمله زیست بوم محترم ما پهن بوده و سوای خواص ژنتیکی و فیزیولوژیکی اصلی و باقی شاخصه های تخمی یا فاخر بیولوژیکی که در ابتدا داشته، توسط اجانب دستخوش تجاوز ژنتیکی۴ شده که اجانب هم دستخوش تجاوز ژنتیکی شدن توسط این نژاد و بعضا تاریخ شاهد میکس های افتضاح از ترکیب قفقاز با نژاد زرد۵ بوده که البته حاصل ترکیب سفید با زرد از زرد کیفیت بهتری در اکثر زمینه های فیزیولوژیکی داشت و دارد اما به نظر میرسه ترکیب نژاد های سفید و سیاه۶ برآیند با کیفیت تری باشه از سفید در همین زمینه و زرد و سیاه اما چندان تصور نشده.
     اما ما کجای داستان هستیم؛ اکنون ما مواجه میشیم با ریشه یابی تیره ی فعلی خودمون که بدون آزمایش های علمی، با الگوریتم های ذهنی و تحلیلی و فلان... به دلیل ترکیبات تیره ای بسیار، حتی از مشخصه های چهره و اندام هم به راحتی امکان تشخیص وجود نداره چرا که ممکنه در سطوح زیرین بارها تیره ها در هم ترکیب شده باشن و شاخصه های ژنتیکیشون ضعیف، قوی، حذف یا تغییر کرده باشه. و مهمتر از داشتن یا نداشتن امکان تشخیص اینه که امکان نسبت دادن تشخیص حدودیمون رو به تیره های سطح پایین هم نداریم. مگر سفید بودن پوستمون با یک راهکاری محرز بشه و اونوقت در این حد میتونیم بگیم که «چون سفیدیم احتمالا ما از نژاد قفقاز هستیم اگه از مغول نباشیم!»؛ و هم تیره ای رو در سطح بالاتر نمیتونیم برای خودمون تعیین کنیم مگر اینکه خودمونو به عموم افراد در یک محدوده ی جغرافیایی خاص تعمیم بدیم و اونوقت شاید با قسم و آیه بتونیم از نژاد قفقاز یا مغول یک سطح بالاتر بریم و بگیم مثلا سامی۷ یا حامی۸ یا آریا از قفقازی هسیتم یا تبتی۹ یا مائوری۱۰ یا هر کوفت و زهر مار دیگه ای از نژاد مغولی هستیم مثلا. و نژاد فاکتور مهمیه که حاوی تمام عقبه و توانایی ها و کرده ها و نکرده ها و استعداد های بالقوه انسانه. در خیلی مواضع و مباحث سعی در بی اهمیت کردن موضوعیت نژادی یا برابر جلوه دادن نژاد ها میشه که این موازی و شبیه هست با سعی در بی اهمیت نشان دادن ناتوانی نسوان یا برابر جلوه دادن زن و مرد.
     اما نژادی بر نژاد دیگه برتری داره و تیره ی خالص تر از یک نژاد از تیره ی ناخالص تر از همون نژاد ارزشمند تره هرچند اقوام ناخالص مورد نظر دچار تکامل و تغییرات مفید تری نسبت به تیره ی خالص شده باشن؛ منشا این ارزش توانایی بالقوه ی بالا در مقوله ی اصلاح ژنتیکی گونه ها است که هرچه خام تر و خالص تر باشن کنترل بیشتری روی ترکیب ممکنه و نتایج به مطلوب نزدیک تر خواهد بود. اما راجع به اقوام سرزمین ایران گرچه عده ی بزرگی از ایرانیا به تیره ی سامی و آریایی میخورن اما اوضاع سالیان درازه که از کنترل خارج شده و مشاهده ی اقوام خالص خیلی بعید به نظر میاد و نسبت به تاریخی که موجوده تکامل خوبی رو هم در عمل شاهد نبودیم تا عصر حاضر پس:

ما اگر هم «ما» شده باشیم، بخاطر نژاد نبوده است.
.
.
.
پایان بخش اول
ادامه. بخش دوم

________________________________
۱. اینو خوندم دیدم چقدر به این کلمه ی من درآوردی ایراد وارده، «ها» خودش نشانه ی جمعه اونوقت بگم «ماها»، اون «ها» رو در کنار «ما» ببه معنی «امثال ما» می گیرید ولی «ها» بجای «امثال و مانند» صحیح نیست، پس شما یجوری نشانه جمع در کنار «ما» در نظر بگیرید که همون منظور من بشه. (انگار ضمیر اول شخص جمع رو به توان برسونی)
۲. Arier, Aryan, Arianus, یا هر کوفت دیگه ای.           ۳. Caucasian race
۴. مراد تغییرات ژنتیک یک نژاد به واسطه ی مخلوط شدن با سایر نژاد هاست.
۵. Mongoloid race     ۶. Negroid race     ۷. Semitic         ۸. Hamitic
۹. Tibetan     ۱۰. Maori, Maouri, Mauri
۱۳۹۵/۰۴/۰۵ مجـید


نظر هم میشه داد؟
ایمیل من رسید؟
اصلا کیفیت خوبی نداره بلاگر
سرویس های بهتری هستیند
episode.blog.ir
میشه، دیگه اونقدم نافرم نیست بلاگر:)
من دیگه از اول اینجا عادت کردم یجورایی.
لووووووووووول
ممنون که سر زدی به ما داداش
نگران اون متنه هم نباش، خرده نگرفتیم اصلا
ولی خب وبسایت های ایرانی رو که میدونی
واسه فرهنگ گرانمایمونم که شده نباس همچین چیزایی رو منتشر کرد
شرمنده اگر تاییدش نکردم
یه موقع حمل بر بی ادبی نشه :)
حیلی داغونه اینجا خدایی ..
حداقل قالب رو تعویض کن من خیلی گیج میشم ..

اپیزود
یعنی خدایی انقد داغونه؟ خوب شد نگفتم که خودم طراحیش کردم :))))
ماها بیشتر باید از این که در گذشته چی بودیم یا چه جوری شد که این جوری شدیم به این برسیم که چی باشیم یا این که در آینده چه جوری بشیم چون گذشته نیست که آینده رو تغییر می ده، بلکه ماها هستیم. البته این نظر منه و درست یا غلط بودنش کلی جای بحث داره.
در ضمن در پاسخ به نامه شما که بسیار دیر آن را خواندم، باید بگویم بنده در دهه‌ی میانی زندگی به سر برده و پیشه ی فعلی ام مدیریت شخص خودم می باشد! سربسته گفتم که ریا نشود آقا مجید.
من خیلی خیلی مچکرم از شما جناب.
والا حرف شما کاملا صحیحه راجع به آینده رو ملاک گرفتن، منتها من قصدم این بود که از «نژاد» شروع کنم و به «عقل» ختمش کنم، یه حالت تحلیلی مثلا، و دنبال چیکار بایس کرد هم نیستم حقیقتا:). و چون کسی مطالب بیشتر از پنج شیش خط رو نمی خونه بنا بوده که توی دو یا سه بخش پستش کنم که شاید نصفه نیمه خونده شه. اتفاقا من روال اصغر فرهادی وار ندارم و آخر چیزی رو باز نمیذارم، منتظرم یخورده بگذره بقیشو بذارم:))
آقا مچکرم از اطلاعات سربسته؛ کافی بود:)
از این که بی پرده می نویسید و من از آن رانده نمی شوم بیشتر از خودم در عجبم!
شروع خوبی بود. به نظر من هر نوشته رو هر طور که تموم کنیم باز هم آخرش بازه. من قبل تر در جایی می نوشتم که معمولا بیشتر از بیست خط بیست کلمه ای بود و حق با شماست. خیلی ها نه تنها نمی خواندند بلکه اعتراض هم داشتند.
نه آقا مشکل مالی نیست .
کاش مالی بود
یه چیزهایی هست که با پول هم نمیشه خریدشون ...

ارسال یک نظر